علت اصلی گرانی برنج چه بود؟ ۳ روش برای استعلام کالابرگ الکترونیک تبیین برنامه تحول و مدل‌های کسب‌وکار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم گرامیداشت شهدای مقاومت در مشهد اعلام شد مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو برگزار شد+ جزئیات (۴ اسفند ۱۴۰۳) ریزش قیمت خودرو‌های خارجی (۴ اسفند ۱۴۰۳) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ اسفند ۱۴۰۳) | شاهین اتوماتیک پلاس ۱۵ میلیون تومان ریزش کرد پیش فروش بلیت‌های نوروز ۱۴۰۴ در دهه نخست اسفند ۱۴۰۳ بخشنامه وام ۶۵۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۴ اسفند ۱۴۰۳) پیش‌فروش سه محصول سایپا ویژه ماه رمضان از (۶ اسفند ۱۴۰۳) + جزئیات بررسی بروکر آلپاری با بروکر‌های دیگر: مقایسه کامل آخرین جزئیات از واریز سود سهام عدالت (۴ اسفند ۱۴۰۳) ریزش بورس در اولین روز هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ اسفند ۱۴۰۳) حدود یک‌سوم صنایع باارزش ایران در خراسان رضوی هستند | سهم استان از سبد مالیاتی کشور کمتر از یک درصد است زمان مرحله دوم پیش فروش سکه مشخص شد + جزئیات خطوط مترو و اتوبوس‌رانی مشهد فردا (۵ اسفند ۱۴۰۳) در روز تشییع پیکر سید مقاومت، رایگان است قیمت حلیم و شله در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد تمدید تغییر ساعات کاری بانک‌ها تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ خرید قسطی خودرو تا قبل از نوروز ۱۴۰۴ نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۴ اسفند ۱۴۰۳) آغاز طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه رمضان و نوروز ۱۴۰۴ در مشهد و خراسان رضوی از فردا (۵ اسفند ۱۴۰۳) + فیلم قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۴ اسفند ۱۴۰۳) | دلار ۹۴ هزار تومان را هم رد کرد ۸۰ درصد اشتغال خراسان رضوی در فضای غیرصنعتی است | مشهد، میزبان ۵۲ درصد هتل‌های کشور عضو کمیسیون عمران مجلس: گرانی بلیت هواپیما اگر مصوبه قانونی ندارد، باید لغو شود وزیر نیرو: کشف ۱۰هزار ماینر قاچاق در کشور ریزش آبشاری قیمت دلار دیجیتال (۴ اسفند ۱۴۰۳) بازار کیف‌ و‌ کفش مشهد رنگ‌وبوی شب عید ندارد | گرانی دلار و نبود نقدینگی، مشکل اصلی تولیدکنندگان انتقاد نماینده مجلس از کارشکنی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
سرخط خبرها

پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟

  • کد خبر: ۳۰۶۵۵۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟
«یکی بخر، دو تا ببر» تاکسی‌های اینترنتی صدای مسافران را درآورده‌اند؛ این تخفیف‌ها ظاهراً وجود دارند، اما آنگونه که برخی از مسافران می‌گویند عملا به‌واسطه بالاتر بردن نرخ‌ها، تغییر محسوسی در هزینه پرداختی مسافر ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، کسب‌وکار‌ها برای تبلیغ برند، رشد فروش و افزایش گردش مالی شگرد‌های مختلفی به‌کار می‌بندند که یکی از آنها تخفیف‌های متکی به خرید بیشتر است.

تبلیغات برای خرید ۲ عدد از یک محصول و دریافت تخفیف جذاب، سال‌هاست که در بازار کالایی دیده می‌شود و حالا این تبلیغ در تاکسی‌های اینترنتی هم باب شده است؛ البته سود این تخفیف‌ها وقتی به جیب مشتری می‌رود که فروشنده کم‌فروشی یا گرانفروشی نکرده باشد؛ در غیر این صورت، مسافر فقط از نظر روانی از تخفیف برخوردار می‌شود و از نظر مالی چه‌بسا پول بیشتری هزینه کرده باشد.

برگشت با تخفیف

در تبلیغات یکی از تاکسی‌های اینترنتی، اگر مسافر مسافت رفت‌وبرگشت در یک مسیر، مثلا خانه به محل کار را در یک روز طی کند، می‌تواند روی هزینه برگشت، تخفیف جذابی دریافت کند، اما آنگونه که مشتریان این سرویس به همشهری می‌گویند، این تخفیف ۳۰ درصدی به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که عملا مسافر سودی از تخفیف نمی‌برد.

نکته جالب اینکه هزینه سفر برگشت مسافر بعد از اعمال تخفیف نسبتا بالا، هنوز هم به قیمت ارائه شده از سوی شرکت‌های رقیب نمی‌رسد و درواقع، فروشنده، تخفیف را روی قیمتی اعمال می‌کند که به هر دلیلی (ازجمله تشویق رانندگان) به‌شدت نسبت به رقبا افزایش پیدا کرده است.

یکی از مخاطبان می‌گوید بعد از چندبار کنترل قیمت مسیر برگشت با شرکت رقیب و حتی سفارش مسیر یک‌طرف در گوشی دوستان، متوجه اختلاف قیمت در سفر‌های با تخفیف و عادی شده است. به عقیده او، سفر‌های تخفیف خورده که درواقع گران‌تر از سفر‌های عادی هستند، بیشتر برای ترغیب رانندگان در پذیرش سفر استفاده می‌شود تا ترغیب مسافران برای انجام سفر بیشتر.

تخفیف مشکوک روی حق کمیسیون رانندگان

برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز از اعمال تخفیف کاذب برای بالا بردن فعالیت رانندگان گلایه می‌کنند. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی که سابقه همکاری با ۲ شرکت بزرگ این حوزه را دارد به همشهری می‌گوید: شرکت‌های تاکسی اینترنتی به ۲ صورت رانندگان را تشویق می‌کنند که در زمان یا محدوده خاص، خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشند و در مقابل یکی از ابزار‌های تشویقی آنها تخفیف یا بخشش حق کمیسیون است.

او با اشاره به اینکه در تهران ۱۵ درصد کرایه هر مسیر به‌عنوان حق کمیسیون به‌حساب شرکت واریز می‌شود، می‌افزاید: به‌عنوان نمونه، در یکی از شرکت‌ها، به رانندگانی که تازه به ناوگان تاکسی اینترنتی پیوسته‌اند یا بعد از مدتی غیرفعال بودن دوباره وارد مسیر شده‌اند، پیشنهاد می‌شود ۴ سفر در یک بازه زمانی دوساعته انجام دهند و در ادامه تا ۴ ساعت سفر‌های خود را بدون پرداخت حق کمیسیون انجام دهند.

او ادامه می‌دهد: در ظاهر، رانندگانی که از این پیشنهاد استفاده می‌کنند، ۱۵ درصد بیشتر از سایر رانندگان سود می‌کنند، اما واقعیت این است که سفر‌های ارجاع شده به این دسته از رانندگان، عمدتا سفر‌هایی است که هزینه آنها حداقل به‌اندازه حق کمیسیون پایین‌تر است و مسافران آنها نیز عمدتا مشتریان جدید تاکسی اینترنتی یا مسافران دارای سفر اندک هستند.

این راننده تاکسی اینترنتی درباره ماهیت این اقدام شرکت‌ها، می‌گوید: تاکسی اینترنتی با این تخفیف کاذب، هم راننده کم‌کار را ترغیب می‌کند تا درخواست سفر بیشتری قبول کند و هم مسافران جدید و کم‌سفر را از طریق جابه‌جایی با هزینه پایین‌تر نسبت به رقیب، جذب می‌کند.

منبع: روزنامه همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->