گشت‌های شبانه برخورد با نورپردازی‌های غیرضروری در مشهد فعال شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) مدیرعامل سابق پدیده شاندیز به زندان بازگشت (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کابوس تکراری قطعی برق قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تیگو ۸ پرومکس ۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان ۸۰۰ هزار تومان خرج تراشی ماهانه اینترنت خانوار با افزایش ۷۵ درصدی قیمت قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | پژو ۲۰۷ چند قیمت خورد؟ چطور فروش اقساطی را بدون خطا و با سرعت مدیریت کنیم؟ فروش ویژه سایپا به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، دوشنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + لینک سایت طرح پیش فروش سایپا ویژه خودرو‌های فرسوده اردیبهشت ۱۴۰۴ اعلام شد + جزئیات مدیرعامل بانک مسکن: مردم توان بازپرداخت وام ۵۵۰ میلیونی نهضت ملی مسکن را ندارند تصویب قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم تداوم حرکت صعودی شاخص کل | بورس ۳۰ هزار واحد مثبت شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) بیشترین سهم مصرف آب در خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است پنجشنبه‌ها در مشهد و خراسان رضوی تعطیل شد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول رقابت نابرابر کارگر ایرانی با ۸.۵ میلیون کارگر افغانستانی واگذاری بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های مشمول طرح جوانی جمعیت در خراسان رضوی پیش‌بینی کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعت ادارات تعمیرات نیروگاه‌ها از خروج بیش از ۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند بررسی قیمت میوه و تره‌بار در مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | فلفل ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان شناسایی ۶ هزار مشترک برق پرمصرف تجاری در خراسان‌رضوی | قطعی برق ۴۰۰ اداره پرمصرف (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد علت تأثیرپذیری بازارهای مالی از مذاکرات چیست؟ قسط وام ودیعه مسکن ماهانه چقدر است؟ بانک‌ها تا پایان تابستان ۱۴۰۴، در روزهای پنجشنبه تعطیل شدند منتظر افزایش قیمت موبایل و خودروهای وارداتی باشیم؟ | بررسی تأثیر ضمانت‌نامه بانکی بر واردات خودرو و موبایل تأکید وزارت صمت بر ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مشابه تولید داخل شعب کشیک بانک‌ها روزهای پنجشنبه دایر است
سرخط خبرها

پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟

  • کد خبر: ۳۰۶۵۵۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟
«یکی بخر، دو تا ببر» تاکسی‌های اینترنتی صدای مسافران را درآورده‌اند؛ این تخفیف‌ها ظاهراً وجود دارند، اما آنگونه که برخی از مسافران می‌گویند عملا به‌واسطه بالاتر بردن نرخ‌ها، تغییر محسوسی در هزینه پرداختی مسافر ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، کسب‌وکار‌ها برای تبلیغ برند، رشد فروش و افزایش گردش مالی شگرد‌های مختلفی به‌کار می‌بندند که یکی از آنها تخفیف‌های متکی به خرید بیشتر است.

تبلیغات برای خرید ۲ عدد از یک محصول و دریافت تخفیف جذاب، سال‌هاست که در بازار کالایی دیده می‌شود و حالا این تبلیغ در تاکسی‌های اینترنتی هم باب شده است؛ البته سود این تخفیف‌ها وقتی به جیب مشتری می‌رود که فروشنده کم‌فروشی یا گرانفروشی نکرده باشد؛ در غیر این صورت، مسافر فقط از نظر روانی از تخفیف برخوردار می‌شود و از نظر مالی چه‌بسا پول بیشتری هزینه کرده باشد.

برگشت با تخفیف

در تبلیغات یکی از تاکسی‌های اینترنتی، اگر مسافر مسافت رفت‌وبرگشت در یک مسیر، مثلا خانه به محل کار را در یک روز طی کند، می‌تواند روی هزینه برگشت، تخفیف جذابی دریافت کند، اما آنگونه که مشتریان این سرویس به همشهری می‌گویند، این تخفیف ۳۰ درصدی به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که عملا مسافر سودی از تخفیف نمی‌برد.

نکته جالب اینکه هزینه سفر برگشت مسافر بعد از اعمال تخفیف نسبتا بالا، هنوز هم به قیمت ارائه شده از سوی شرکت‌های رقیب نمی‌رسد و درواقع، فروشنده، تخفیف را روی قیمتی اعمال می‌کند که به هر دلیلی (ازجمله تشویق رانندگان) به‌شدت نسبت به رقبا افزایش پیدا کرده است.

یکی از مخاطبان می‌گوید بعد از چندبار کنترل قیمت مسیر برگشت با شرکت رقیب و حتی سفارش مسیر یک‌طرف در گوشی دوستان، متوجه اختلاف قیمت در سفر‌های با تخفیف و عادی شده است. به عقیده او، سفر‌های تخفیف خورده که درواقع گران‌تر از سفر‌های عادی هستند، بیشتر برای ترغیب رانندگان در پذیرش سفر استفاده می‌شود تا ترغیب مسافران برای انجام سفر بیشتر.

تخفیف مشکوک روی حق کمیسیون رانندگان

برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز از اعمال تخفیف کاذب برای بالا بردن فعالیت رانندگان گلایه می‌کنند. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی که سابقه همکاری با ۲ شرکت بزرگ این حوزه را دارد به همشهری می‌گوید: شرکت‌های تاکسی اینترنتی به ۲ صورت رانندگان را تشویق می‌کنند که در زمان یا محدوده خاص، خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشند و در مقابل یکی از ابزار‌های تشویقی آنها تخفیف یا بخشش حق کمیسیون است.

او با اشاره به اینکه در تهران ۱۵ درصد کرایه هر مسیر به‌عنوان حق کمیسیون به‌حساب شرکت واریز می‌شود، می‌افزاید: به‌عنوان نمونه، در یکی از شرکت‌ها، به رانندگانی که تازه به ناوگان تاکسی اینترنتی پیوسته‌اند یا بعد از مدتی غیرفعال بودن دوباره وارد مسیر شده‌اند، پیشنهاد می‌شود ۴ سفر در یک بازه زمانی دوساعته انجام دهند و در ادامه تا ۴ ساعت سفر‌های خود را بدون پرداخت حق کمیسیون انجام دهند.

او ادامه می‌دهد: در ظاهر، رانندگانی که از این پیشنهاد استفاده می‌کنند، ۱۵ درصد بیشتر از سایر رانندگان سود می‌کنند، اما واقعیت این است که سفر‌های ارجاع شده به این دسته از رانندگان، عمدتا سفر‌هایی است که هزینه آنها حداقل به‌اندازه حق کمیسیون پایین‌تر است و مسافران آنها نیز عمدتا مشتریان جدید تاکسی اینترنتی یا مسافران دارای سفر اندک هستند.

این راننده تاکسی اینترنتی درباره ماهیت این اقدام شرکت‌ها، می‌گوید: تاکسی اینترنتی با این تخفیف کاذب، هم راننده کم‌کار را ترغیب می‌کند تا درخواست سفر بیشتری قبول کند و هم مسافران جدید و کم‌سفر را از طریق جابه‌جایی با هزینه پایین‌تر نسبت به رقیب، جذب می‌کند.

منبع: روزنامه همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->