افزایش قیمت لاستیک منتفی شد پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟ دولت خواستار حذف ۴ صفر از پول و تبدیل ریال به تومان شد روز‌های گرم بازار سرمایه در راه است ۳ دلیل اصلی نوسان اخیر بازار ارز (یکم دی ۱۴۰۳) آغاز پرداخت خسارت افت قیمت خودرو از امروز در بیمه‌ها (یکم دی ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها مشمول این قانون می‌شوند؟ شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع ناترازی انرژی چگونه می‌توانند موثر باشند؟ ۴۳ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ افت قیمت خودرو‌های داخلی (یکم دی ۱۴۰۳) افزایش قیمت خودرو‌های خارجی (یکم دی ۱۴۰۳) | کوراندو ۸۰ میلیون تومان گران‌تر شد بورس زمستان را طوفانی شروع کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (یکم دی ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: رویکرد‌های اجرایی در اسناد آمایش سرزمینی دیده شود دو‌قطبی‌شدن، تله اصلاحات اقتصادی عرضه اولیه «دزاگرس»، دوشنبه (۳ دی ۱۴۰۳) زنان کارآفرین باید جایگاه خود را در سطح بین‌المللی پیدا کنند امکان فروش ارز همه صادرکنندگان در مرکز مبادله از ۳ دی‌ماه ۱۴۰۳ فراهم می‌شود ایجاد کارگروه ویژه رصد مشکلات بانوان بازرگان در مشهد + فیلم قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (یکم دی ۱۴۰۳) | دلار ۷۷ هزار تومان علت افت بیت‌کوین به زیر ۱۰۰هزار دلار چه بود؟ پیش‌فروش ۶ خودرو سایپا از امروز (شنبه، یکم دی ۱۴۰۳) + جدول و شرایط چرا یارانه نقدی آذر ۱۴۰۳ برای برخی افراد واریز نشد؟   آغاز حراج سکه‌های ۸۶ از ساعت ۱۲ امروز (شنبه، یکم دی ۱۴۰۳) + شرایط مردم در چه شرایطی حاضرند ارز و سکه‌های خانگی خود را در اختیار دولت قرار دهند؟ کدام بازار در ۹ ماهه اول ۱۴۰۳، پربازده‌ترین بازار شد؟ قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (یکم دی ۱۴۰۳) | سیب‌زمینی و پیاز را کیلویی چند بخریم؟ اگر یارانه نقدی قطع شد به کجا مراجعه کنیم؟ سود سهام عدالت متوفیان به حساب وراث واریز شد قیمت طلا در بازار جهانی امروز چقدر شد؟ (یکم دی ۱۴۰۳) فروش فوق العاده محصول ایران خودرو با تحویل فوری از امروز (یکم دی ماه ۱۴۰۳) + لینک ثبت نام
سرخط خبرها

پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟

  • کد خبر: ۳۰۶۵۵۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
پشت پرده تخفیف‌های مشکوک تاکسی‌های اینترنتی | تخفیف‌ها واقعی است؟
«یکی بخر، دو تا ببر» تاکسی‌های اینترنتی صدای مسافران را درآورده‌اند؛ این تخفیف‌ها ظاهراً وجود دارند، اما آنگونه که برخی از مسافران می‌گویند عملا به‌واسطه بالاتر بردن نرخ‌ها، تغییر محسوسی در هزینه پرداختی مسافر ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، کسب‌وکار‌ها برای تبلیغ برند، رشد فروش و افزایش گردش مالی شگرد‌های مختلفی به‌کار می‌بندند که یکی از آنها تخفیف‌های متکی به خرید بیشتر است.

تبلیغات برای خرید ۲ عدد از یک محصول و دریافت تخفیف جذاب، سال‌هاست که در بازار کالایی دیده می‌شود و حالا این تبلیغ در تاکسی‌های اینترنتی هم باب شده است؛ البته سود این تخفیف‌ها وقتی به جیب مشتری می‌رود که فروشنده کم‌فروشی یا گرانفروشی نکرده باشد؛ در غیر این صورت، مسافر فقط از نظر روانی از تخفیف برخوردار می‌شود و از نظر مالی چه‌بسا پول بیشتری هزینه کرده باشد.

برگشت با تخفیف

در تبلیغات یکی از تاکسی‌های اینترنتی، اگر مسافر مسافت رفت‌وبرگشت در یک مسیر، مثلا خانه به محل کار را در یک روز طی کند، می‌تواند روی هزینه برگشت، تخفیف جذابی دریافت کند، اما آنگونه که مشتریان این سرویس به همشهری می‌گویند، این تخفیف ۳۰ درصدی به‌گونه‌ای اعمال می‌شود که عملا مسافر سودی از تخفیف نمی‌برد.

نکته جالب اینکه هزینه سفر برگشت مسافر بعد از اعمال تخفیف نسبتا بالا، هنوز هم به قیمت ارائه شده از سوی شرکت‌های رقیب نمی‌رسد و درواقع، فروشنده، تخفیف را روی قیمتی اعمال می‌کند که به هر دلیلی (ازجمله تشویق رانندگان) به‌شدت نسبت به رقبا افزایش پیدا کرده است.

یکی از مخاطبان می‌گوید بعد از چندبار کنترل قیمت مسیر برگشت با شرکت رقیب و حتی سفارش مسیر یک‌طرف در گوشی دوستان، متوجه اختلاف قیمت در سفر‌های با تخفیف و عادی شده است. به عقیده او، سفر‌های تخفیف خورده که درواقع گران‌تر از سفر‌های عادی هستند، بیشتر برای ترغیب رانندگان در پذیرش سفر استفاده می‌شود تا ترغیب مسافران برای انجام سفر بیشتر.

تخفیف مشکوک روی حق کمیسیون رانندگان

برخی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز از اعمال تخفیف کاذب برای بالا بردن فعالیت رانندگان گلایه می‌کنند. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی که سابقه همکاری با ۲ شرکت بزرگ این حوزه را دارد به همشهری می‌گوید: شرکت‌های تاکسی اینترنتی به ۲ صورت رانندگان را تشویق می‌کنند که در زمان یا محدوده خاص، خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشند و در مقابل یکی از ابزار‌های تشویقی آنها تخفیف یا بخشش حق کمیسیون است.

او با اشاره به اینکه در تهران ۱۵ درصد کرایه هر مسیر به‌عنوان حق کمیسیون به‌حساب شرکت واریز می‌شود، می‌افزاید: به‌عنوان نمونه، در یکی از شرکت‌ها، به رانندگانی که تازه به ناوگان تاکسی اینترنتی پیوسته‌اند یا بعد از مدتی غیرفعال بودن دوباره وارد مسیر شده‌اند، پیشنهاد می‌شود ۴ سفر در یک بازه زمانی دوساعته انجام دهند و در ادامه تا ۴ ساعت سفر‌های خود را بدون پرداخت حق کمیسیون انجام دهند.

او ادامه می‌دهد: در ظاهر، رانندگانی که از این پیشنهاد استفاده می‌کنند، ۱۵ درصد بیشتر از سایر رانندگان سود می‌کنند، اما واقعیت این است که سفر‌های ارجاع شده به این دسته از رانندگان، عمدتا سفر‌هایی است که هزینه آنها حداقل به‌اندازه حق کمیسیون پایین‌تر است و مسافران آنها نیز عمدتا مشتریان جدید تاکسی اینترنتی یا مسافران دارای سفر اندک هستند.

این راننده تاکسی اینترنتی درباره ماهیت این اقدام شرکت‌ها، می‌گوید: تاکسی اینترنتی با این تخفیف کاذب، هم راننده کم‌کار را ترغیب می‌کند تا درخواست سفر بیشتری قبول کند و هم مسافران جدید و کم‌سفر را از طریق جابه‌جایی با هزینه پایین‌تر نسبت به رقیب، جذب می‌کند.

منبع: روزنامه همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->